mandag 10. januar 2011

Året som var og året som kommer

Noen ting endrer seg ikke. Arbeidsmengden i Medie- og informasjonskunnskap er en av disse tingene. Som vanlig har Jan-Arve pusha på, og krevd hard innsats fra oss elever. Helt fra første skoledag til drekkedagsnatta har ukene bestått av mye arbeid. Jeg, som er av den typen som setter krav til meg selv, merket at det var deilig med en juleferie, bestående av en solid porsjon sløving. I ferien ble jeg også oppmerksom på fenomenet twitter, så jeg har holdt meg oppdatert og våken media-faglig sett i jula.

Det har vært veldig mye å gjøre i høst, med mange forskjellige utfordringer. Vi har laget en kommunikasjonsstrategi til en lite mottakelig Kirsten Bøckmann, og ikke minst har vi produsert våre egne filmer, der jeg var så heldig å få spille sjølvaste hovudrolla i filmen gruppa jeg var en del av produserte. De øvrige i gruppa var Ida, Vibeke og Karoline.

I tillegg til disse aktivitetene har det også vært arbeid med Det digitale mediesamfunnet. Jeg skal nakent og brutalt innrømme at jeg ikke synes det var særlig festlig. Tester om opphavsrett og oppgaver angående internettbruk er bare ikke min kopp te. Men, det har uten tvil vært nyttig, spesielt med tanke på alt jeg kan få bruk for i jobben min som journalist i UNG-redaksjonen
 
UNG-gir mange utfordringer, som å ta bilder, og 
oppgavene jeg får gir erfaringer som er gode å ha med
videre (i sekkenpå JaO-språk). Her er Marita som vil gå på
bartenderskole.

Jeg ser veldig fram mot dette året, først og fremst fordi emnene virker spennende. Jeg leker med tanken om å bli journalist, og skal sannsynligvis søke på Nordmøre folkehøgskole sin journalistikk-linje til neste år. Derfor gleder jeg meg ekstra til emnet om journalistikk. Uansett, jeg håper å få nye kunnskaper etter arbeidet med det temaet. Også Det internasjonale mediesamfunnet virker interessant, siden jeg finner internasjonal politikk, makt og demokrati veldig spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar